tirsdag 17. desember 2013

Lucia gutten vår

Fremdeles litt på etterskudd her, men tradisjonen tro var det 
Luciafeiring i barnehagen, og skolegjengen var de som gikk. 
Vår Alexander gikk fremst og var årets Lucia gutt. 



Han syntes det var veldig stas men glemte helt ut å synge 
da han så oss og var mest opptatt av at vi ikke måtte glemme å filme han. 

De er jo så herlige de små ♥

mandag 16. desember 2013

ny tradisjon

I år har vi gått til anskaffelse av "falskt" juletre, og er veldig fornøyd med det. Har gått meg lei av at vi i siste liten springer rundt som galne for å finne juletre, og det som regel bare er mindre fine tre igjen. For meg er det litt viktig at treet ser noenlunde ut, og da ble ett plastikk tre løsningen for oss. Minstegutten fikk være med å kjøpe det så han var superfornøyd. Vi kjøpte vårt tre på plantasjen og var heldig som fikk 30% rabatt. 



Med det innkjøpte juletreet innførte vi også en ny tradisjon og det er å pynte treet 12 dager før jul,altså 12.desember som er bursdagen til vår eldste gutt  Christopher. Vi har aldri pyntet juletreet så tidlig før men jeg merker selv at det er veldig koselig å ha det oppe så tidlig, og guttene har hatt nedtelling i aldri så mange dager. 



Vi har egentlig aldri hatt en fast dag hvor vi pynter treet. Selv er jeg vant med lille julaften men nå har det altså blitt noe tidligere, hva gjør du?

søndag 15. desember 2013

snart tenåring - hipp hurra

Vår førstefødte Christopher har hatt bursdag, 12.12.13
Litt uvirkelig at jeg har vært så heldig å ha fått æren av
å være mamma'en din denne utrolig flotte nydelige og ikke
minst snille og omtenksomme godgutten. 



 Tenk det, han er blitt 12 år og vokste ifra 
meg i høyden allerede i sommer. Litt rart å ha en sønn som faktisk er høyere enn meg 
og så er han ikke engang ferdig å vokse, hehehe. 

Tradisjonen tro så ble han vekket på senga med bursdagsang og   kake 
på sengen med lys og pakker som ble åpnet til tross for at det 
var såvidt han klarte å holde øynene oppe. 

Han fikk på denne dagen velge middag og da ble 
det Pizzabakeren med besøk av både farmor, mommo og moffi.
Bilde i avisen fikk han selvsagt også. Familieselskap har han allerede
hatt og det ble slått sammen med lillebroren Benjamin for ett par uker siden. 

Vi har også innført ny tradisjon og det er at på bursdagen
til Christopher skal også juletreet pyntes. Det var selvsagt 
stas selv for en 12-åring. Ikke så nøye om han ikke hadde tid
til å være med å pynte treet, det kunne da tross alt de små styre med. 

Kom innom imorgen for å se mer av det:-) 

søndag 8. desember 2013

Etter to dager med full storm

våknet vi til ett fantastisk flott vinterdag igår. 
Snøen hadde lagt seg som ett hvitt nydelig teppe, 
om jeg ikke hadde hatt julestemning fra før av fikk jeg det ivertfall av dette. 





Guttene kunne omtrent ikke vente med å komme seg ut, 
men vi hadde helt glemt å ta med vinterdressene fra barnehage og skole, 
så da blir det regntøy  oppå ull og fleece, funket det også i perioder. 






Det varmet ett mamma hjertet over å se gleden til guttene over snøen som kom, 
og bare det å se på bildene gjør at jeg smiler stort, har du sett så fornøyde gutter?

Idag våknet vi til regn og glatte veier, skuffelsen til guttene var å se og ta på..........
Trøster dem med at snøen garantert kommer tilbake, kan ikke love før jul men en eller annen gang før sommeren så skal de få oppleve gleden av snøen igjen. 

mandag 2. desember 2013

2.desember

Vi er to dager inn i den siste måneden for 2013 og jeg vil tro at de aller fleste har fått litt jul 
inn i heimen. Slik er det ikke helt her da jeg har ligget syk i helgen og er fremdeles ikke 
i form. Ørebetennelse er virkelig vondt og første natten hadde jeg verken paracet 
eller ibux i hus. Det var helt grusomt, skjønner godt de søte små gråter 
når de har det, stakkars. 


Ser forresten først nå at guttene fremdeles synes det er gøy å blåse ut lysene. 
Ønsker dere en fin uke, og satser på at formen kommer seg slik at jeg også 
kanfinne frem litt mer julepynt. Tror kanskje jeg skal bestille meg litt også, 
har sååå lyst på den svarte kule stjerna fra House Doctor. 

Ønsker dere en fin uke, og satser jeg er på bena innen kort tid.