tirsdag 31. mai 2011

hvorfor feirer vi kristi himmelfartsdag

Jeg fikk ett spørsmål fra 9-åringen, hvorfor feirer vi kristi himmelfartsdag.
Jeg som egentlig bare er glad til for en fridag sto der som ett spørsmåltegn.






For dere andre intetvitende mødre der ute så fant jeg ut at



kristi himmelfartsdag er en kristelig bevegelig høytidsdag som feires



39 dager etter første påskedag, og det var den dagen Jesus dro til himmelen


Det ligger jo i navnet så når jeg tenker meg om så visste jeg jo egentlig det.





Om 2 dager er det kristi himmelfartsdag og denne mamma'en gleder seg masse



til en fridag. Jeg er faktisk så heldig at jeg har ordnet meg med langhelg og



gleder meg masse til å kose meg hjemme med guttene og forhåpentligvis



bli ferdig med ett til soverom.

nytt kamera ønskes

Jeg er sånn i tvil.

Coop OBS har for tiden en kampanje på ett Nikon D3000 til NOK 2995.



Men lurer på om jeg heller skal spytte i en tusenlapp å kjøpe meg Nikon D3100



Noen som kan komme med noen erfaringer eller tips, alt mottas med takk

lørdag 28. mai 2011

hva skal vi velge?

Vi har 2 soverom igjen som ikke er helt ferdige. ,

Det mangler listing, foring og gulv.

But what to choose?





tirsdag 24. mai 2011

litt mer fra soverommet til N

Det går mye i det ene gutterommet som er ferdig. Her er enda en liten titt.





Det går fremover med de 2 siste rommene også, det mangler gulv og listing. Gleder meg så utrolig mye til rommene er ferdige, da er det blant annet badet som står for tur.


søndag 22. mai 2011

Ny postkasse

Det er ikke så mye som har kommet opp på veggen på det nye rommet til N.



Men i helgen flyttet en supersøt liten blå postkasse fra Bruka inn

Eieren av rommet er super stolt, sin egen postkasse,


det er stort det.