onsdag 2. februar 2011

Cupcakes ♥


I anledning Nicholas sin bursdag laget
jeg cupcakes fra bunnen av med deilig
søt smørkrem.



Fargene som er brukt er
fra Wiltons, som jeg kjøpte da jeg var
i New York i fjor.


Mine cupcakes har
også fått litt glitterpynt på seg,
faktisk spiselig glitter.




Dersom noen føler seg fristet til å prøve ut oppskriften,
så brukte jeg denne som er hentet fra fra boken
"More from Magnolia"

Til deigen:
250gr smør 2dl melk
4dl sukker 6dl hvetemel
4 Store egg 1 ts vaniljeessens.
Til smørkremen:
250gr smør 2ts vaniljeessens
2dl melk 12-16 dl melis

Dette gjør du:
Pisk smøret mykt. Tilsett sukkeret og pisk i ca 3minutter til du får en luftig smørkrem.
Pisk inn ett egg av gangen, pisk godt mellom hvert egg. Så pisker du inn vaniljeessensen.
Sikt sammen mel og bakepulver, og bland det vekslevis inn i smørkremen med melken. Bruk gjerne mikser, men ikke pisk lenger enn akkurat nødvendig for at deigen skal bli godt blandet (da unngår du at muffinesene blir seige).
Fordel deigen i formene, og stek de midt i ovnen på 175gr i 20-25 minutt.
La muffinsene avkjøles i formen i ca 15 minutter før du tar dem forsiktig ut.

Smøkremen: Pisk mykt smør, vaniljeessens, melk og 4dl av melisen i 3-5 minutter på middels hastighet slik at den blir luftig og smidig. Tilsett mer melis, 2 dl av gangen, og pisk i ca 2 minutter mellom hver gang, til kremen får en tjukk og god smørkonsistens. ta i konditorfarge om du vil ha farge på kremen.

Ta på strøssel eller annen pynt, og sett de i kjøleskapet til kremen har stivnet, og bare NYT

4 kommentarer:

  1. Mmmm disse er så gode, har bakt de selv en gang. Herlige farger på cupcakene;-)

    god kveld

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Stilige og fargerike cupcakes! Tipper disse var populære:-)

    SvarSlett
  3. Mmm, ser fantastiske ut! Jeg har prøvd oppskriftene fra Magnolia Bakery selv. Helt klart ikke en oppskrift for slankere, men farlig gode:)

    Ser ut som om dere koste dere i København! Tror jammen jeg må prøve ut hotellet dere bodde på neste gang. (Jeg jobber i et dansk firma så jeg er i byen ganske ofte:)

    Håper alt er bra!

    Klem A

    SvarSlett
  4. wow for noen lekre farger...de så super gode ut:)

    Klem♥

    SvarSlett