tirsdag 17. august 2010

Huset

I hele sommer har vi holdt på å male huset innimellom regnbygene. Det er verken lett eller morsomt. Jeg har hatt så lyst å bli ferdig og det er ikke så veldig mye igjen nå. Det er så mye jeg hadde lyst å gjøre med fremsiden av huset også, blant annet gjort ferdig plattingen. Det må nok vente nå når vi skal lage 2 soverom ut av garasjen.

Til høyre på bildet, bak bilen, kan dere skimte garasjeporten og der kommer det 2 vinduer. Gleder meg så utrolig mye og guttene ser frem til nye rom. Nå har vi omsider fått levert søknaden til kommunen og det kunne ta ett par uker. Har vært gjennom prosessen får og vet at ting tar tid. Det første som skal gjøres er å støype gulv.

Vi hadde ikke i utgangspunktet tenkt å ha varmekabler men har blitt anbefalt det av flere. Jeg har tenkt at det er jo soverom og at det kan kanskje bli litt vel varmt. Er det noen som har erfaring med varmekabler på soverom? Jeg bør vel kanskje ha det for tenkt om jeg plutselig skal ha kjellerstue der nede? Valgets kvaler, godt jeg har noen uker å tenke på enda.

Her hvor den fæle skråningen er, skal det med tiden komme en dobbelgarasje. Også her kan det skimtes litt av garasjeporten hvor det iløpet av halvåret dukker opp 2 vinduer .


Jeg får nesten vondt i magen av å tenke på alt som skal gjøres men tenk så fint det blir når det blir ferdig. Da blir også brosteiner foran huset. Min kjære mann vil asfaltere men det er ikke aktuelt. Nå skal jeg få litt orden på huset før jeg slenger meg ned på sofaen. Veldig koselig med nye følgere og hyggelig at dere alle stikker innom, legg gjerne igjen ett lite ord eller 2 .

Klem Helen

1 kommentar:

  1. Det er godt det er andre som også har mange prosjekter på gang:-) Listen er lang her og, men nå er terrassen snart ferdig og det skal bli herlig!

    Klem

    SvarSlett