torsdag 4. november 2010

Benjamin 5 år

For fem år siden var jeg på sykehuset og omtrent nøyaktig på denne tiden var jeg iferd med å føde vårt 2.barn. Vi hadde fra før av en gutt som da var nesten 4 år og vi hadde ventet lenge på å få ett barn til. Det var ikke så lett å få det til, vi var t.o.m på sykehuset i Haugesund for å sjekke om alt var som det skulle være. Ingenting var galt. Vi hadde håpet å ha ca 2 år mellom de to første barna men det er ikke alltid ting blir som man ønsker.
Vi skulle dra til Trinidad for å møte familien til min mamma og jeg ventet mensen hvert øyeblikk. Kvelden før vi skulle dra tok jeg en test, som jeg hadde gjort hver mnd i over lang tid. Forventet egentlig ikke noe positivt svar og jammen meg var det ikke 2 streker. Vi var overlykkelige ♥
Denne gutten som vi ble de stolte foreldrene til har idag bursdag, han heter Benjamin og er en flott gutt på 5 år. Han fikk en forholdsvis hard medfart under fødselen og han hadde navlestrengen 2,5 gang rundt halsen. Han var helt blå med sprengde blodkar i øynene. Vi ble ganske skremde og han pustet heller ikke. De måtte dunke litt i han og da kom den etterlengtede lyden, en skikkelig nydelig babygråt fylte rommet.
Idag har han blitt feiret i barnehagen med krone og kongekappe, det er gøy å bli gjort stas på. Imorges før barnehagen fikk han en del av gaven, en bøtte med soldater fra Toy Story, og da vi kom hjem fra jobb fikk han Gormiti borg. Han ble så utrolig glad, at det vanket i tusen takk tusen takk tusen takk, det varmer i ett mammas hjerte når barna blir så glad og takknemlig for det de får.
Her hjemme har han fått velge middag og da ble pizza fra Pizzabakern. Det er faktisk ganske stort for oss for vi har slitt med å få han til å spise, og han har nylig begynt å like pizza.
Til helgen blir det barneselskap og familieselskap, med andre ord fullt kjør hele helgen. Guttene er nå i seng og har omsider sovnet.

dette er min flotte 5 åring Benjamin og som dere kan se er han en livlig morsom gutt
som har de mest fantastiske ansiktsutrykkene


Nå skal jeg nyte resten av kvelden for imorgen blir det kakebaking og rydding for å gjøre huset klar til å ta imot helgens gjester, både store og små.
Klem Helen






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar