søndag 14. november 2010

Endelig

I sommer bestemte vi oss for å innrede garasjen vår (som er inne i huset). Vi er en familie på 4 barn og 2 voksne og vi mangler soverom. For all del, det går forsåvidt greit nok slik vi har det nå, de to eldste har egne rom og de 2 minste deler. Men uansett merker vi at det blir trangt om plassen, både med hensyn til leker og klær og annet som flyter omkring overalt.

Jeg innbiller meg jo alltid at får større plass, og mer rom så vil dette problemet bli mindre. I virkeligheten så er det egentlig ikke slik. Vi har en veldig stor gang og dette har vi fått fordi vi rev ned en vegg og slo sammen ett soverom og en kjempeliten gang. Vi trodde da at problemet med skap plass var løst, og regnet med at vi ville ha en stor flott ryddig gang. Det er vel egentlig ikke slik, iverfall ikke her hos oss hihihi.

Vi trodde at vi skulle ha kommet lengre i prosessen enn det vi har, men de som har hatt måttet vært i kontakt med kommunen angående slike ting vet at ting tar tid. Sier kommunen 2 mnd, regn alltid med det dobbelte og helst mer enn det. Bildene nedenfor her viser garasjen slik den var, og som dere kan se har vi ikke hatt en bil i den på mange mange år. Det har rett og slett blitt en oppbevaringsplass for masse skrot og en del nyttige ting. I påvente av golvstøyping fikk vi ryddet og kastet en hel haug med ting, og det er sikker dere ser forskjell på gulvet, men det gjør vi. Jeg er ganske sikker dere ser forskjell på alt skrotet som ikke er på de nederste bildene hehe.





Omsider har sementbilen vært her og min snille pappa har vært og hjulpet min mann med å støpe gulvet. En av brødrene kom også etter jobb og sammen har de gjort en fantastisk jobb, i mitt stille sinn har jeg nesten begynt å innrede litt, men vi har masse arbeid igjen.


her ser dere garasjeporten og denne veggen skal tettes igjen og opp kommer to vinduer, har ikke funnet ut hvilke enda men jobber med saken.



Her blir det 2 soverom, hvor det ene rommet skal ha 2 vinduer der hvor garasjeporten er, og det bakerste får vindu på veggen til høyre. Bak veggen rett fram har vi allerede ett soverom.




Helgen er nå allerede over, guttene er i seng og det er nok en ny arbeidsuke. Foreldrene mine har kommet hjem fra en helg i Aberdeen og jeg kjenner på meg at det er lenge siden jeg har vært ute og reist, får nesten litt abstinenser. Neste tur på meg blir julebord i København i januar, gleder meg masse til det. God kveld kjære bloggvenner

Klem Helen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar