onsdag 22. desember 2010

Kolakaker på menyen

Her i huset ble julekakene spist opp omtrent før de ble laget.
Guttene her i huset er veldig glad i kaker og alt som er søtt
Kan ikke skjønne hvem de har den søthungeren etter...
kan det være meg mon tro, hihihi,

På grunn av mangel på julekaker
ble det laget kolakaker idag.
Det er veldig lettvint og kjempegodt.



oppskrift på Kolakaker (bilder og oppskrift hentet hos kakemonsen.no)
200 g margarin (plantemargarin)200 g sukker1 ss mørk sirup1 ts vaniljesukker2 ts natron300 g hvetemel

Slik gjør du
Rør smør og sukker hvitt. Bland i sirup. Sikt i det øvrige. Trill deigen til 4 stenger og legg dem på en bakeplate med god avstand, de flyter litt utover. Stek dem lysebrune på ca 180 grader. Skjæres i småstykker mens stengene fremdeles er varme.

Jeg lover dere at det er verdt å lage, nam nam

Ps: det er kun 2 dager igjen til jul dersom det er noen som ikke har nedtelling

3 kommentarer:

  1. Plantemargarin? *grøss* Her brukes kun meierismør. Gir en utrolig god smak til alle slags kaker. Jeg har også bakt kolakaker i dag, men jeg laget dobbel oppskrift av den du har lagt ut, og brukte mye mer vaniljesukker og myyyye mer sirup. Jeg bruker lys sirup, og brukte litt over et halvt beger. :D

    SvarSlett
  2. jeg har ikke brukt plantemargarin jeg heller, glemte å ta det vekk i oppskriften hehe. Jeg er ellers meget vel fornøyd med oppskriften jeg har brukt, synes den var mer enn nok søt og trengte absolutt ikke verken mer av vaniljesukker eller sirup:-) men alltid hyggelig med tilbakemeldinger på ting som kan gjøres annerledes ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg syntes de smakte himmelsk!

    SvarSlett